PROJEKT „RADIONICE MLADIH ZNANSTVENIKA – RI, ST“
U našoj školi se od 20.3. do 10. 4. provodio projekt „Radionice mladih znanstvenika – RI, ST“. Radionice uključuju 10 učenika osmih razreda naše škole, a paralelno su se provodile i u OŠ Gripe u Splitu. Projekt je ideja Udruge za prirodoslovna istraživanja – UPRIS, a osim spomenutih škola projekt se odvija i u suradnji s Hrvatskim geološkim institutom iz Zagreba te pod financijskim pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta. Voditelj radionice je Zvonko Bumber, profesor geologije i geografije koji je ujedno i predsjednik Udruge.
U petak 20.03. održane su prve radionice. Učenici su učili o vrstama stijena i o geologiji Primorsko-goranske županije. Učenici su kroz predavanja stekli podlogu za rad na ostalim radionicama.
U petak 27.03. održana je radionica s "Prijenosnom geološkom zbirkom" gdje su učenici imali prilike vidjeti 24 vrste stijena te su naučili razlikovati sedimentne od magmatskih, klastične od biogenih i intruzivne od efuzivnih stijena.
Dok su se ostali odmarali tijekom praznika polaznici geoloških radionica bili su vrijedni. U srijedu 1.04. istraživali su fosile karakteristične za pojedinu županiju pomoću mikroskopa. Izbruske je pripremio Hrvatski geološki institut, koji je i ustupio mikroskop za rad. Također učenici su radili sa županijskom geološkom kartom, a izradili su i vlastitu kartu .
U četvrtak 2.04. učilo se kako nastaju fosili. Svatko je za sebe izradio odljevak školjke od gipsa.
U petak 10.04. održana je posljednja radionica koja je ujedno i najkompliciranija te je zamišljena kao kruna cijelog projekta. Projektni partner, Hrvatski geološki institut, precizno je obradio uzorke za 10 geoloških stalaka koje će svaki učenik zalijepiti na svom stalku od pleksiglasa. Odmah do pojedinog uzorka je tekst s opisom vrste stijene, njenim postankom i karakteristikama, starosti i mjesta gdje je uzorkovana. Na ovaj način svaki je učenik izradio vlastiti „Geološki stalak Primorsko-goranske županije“ koji će moći zadržati za uspomenu. Također podijeljene su i diplome o završenoj radionici.
Na samom kraju učenici su ispunili anketni upitnik koji će poslužiti kao vrednovanje cijeloga projekta.