« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Inkluzivna škola – naše iskustvo
Međužupanijski stručni skup „Inkluzivna škola – naše iskustvo” održan je 23. ožujka 2015. u Osnovnoj školi „Gornja Vežica“. Povod je skupu obilježavanje 25. godišnjice rada Odjela za produženi stručni postupak za djecu s motoričkim teškoćama otvorenoga u ožujku1990. u školi domaćinu skupa.
Ministarstvo odgoja, obrazovanja i sporta uz suorganizaciju Agencije za odgoj i obrazovanje te Grada Rijeke bilo je pokrovitelj jednodnevnoga skupa namijenjenoga učiteljima razredne i predmetne nastave, ravnateljima te stručnim suradnicima i učiteljima pripravnicima Istarske, Ličko-senjske i Primorsko-goranske županije.
U svome je plenarnome dijelu skup sudionicima ponudio pregled promjena zakonskih okvira osnovnih preduvjeta inkluzivnoga obrazovanja učenika s motoričkim teškoćama. Polaznici su upoznati s radom Centra za odgoj i obrazovanje „Goljak” kojemu je osnovna djelatnost odgoj, obrazovanje i rehabilitacija djece i mladeži s motoričkim teškoćama te pružanje stručne pomoći inkluzivnim predškolskim i osnovnoškolskim ustanovama. Osobitu je pozornost slušatelja izazvalo predstavljanje asistivne tehnologije kojom raspolaže Centar za rehabilitaciju „Veruda” te upoznavanje s projektom prijenosa znanja i primjene informacijske i komunikacijske tehnologije namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama.
U radioničkome je dijelu stručnoga skupa do izražaja došla namjera organizatora – predstaviti neposredno iskustvo škole domaćina u radu s učenicima s motoričkim teškoćama. To su iskustvo učitelji i stručni suradnici OŠ „Gornja Vežica“ stjecali dvadesetpetogodišnjim predanim radom u učionicama te dodatnim obrazovanjem na stručnim skupovima i samoobrazovanjem.
Polaznici su stručnoga skupa najviše zanimanja pokazali za jasne, konkretne primjere prilagodbe nastavnih jedinica s čvrstim metodičkim uporištima prokušanim u praksi, npr. u nastavi hrvatskoga jezika, matematike, geografije, tjelesne kulture i razredne nastave. Radionice su vodili učitelji, mentori i savjetnici OŠ „Gornja Vežica“ u razrednoj i predmetnoj nastavi te defektolozi i fizioterapeut škole.
Radno ozračje i aktivnost sudionika u radionicama potvrdili su ostvarenosti ciljeva skupa. To se ponajprije odnosi na cilj o proširivanju i učvršćivanju kompetencija učitelja za rad s učenicima s teškoćama. Učiteljima su takvi ciljevi značajni, tim više što mnogi od njih sustavnu edukacija o poučavanju učenika s motoričkim i složenim teškoćama nisu imali tijekom svojega polaznoga pedagoškog obrazovanja.
Dojam o kvaliteti skupa „Inkluzivna škola - naš način” potvrđen je i evaluacijom. Sudionici su skup ocijenili izvrsnim ocjenama, podjednakim za organizaciju i ozračje skupa te za primjenjivost stečenoga znanja u nastavi. Takva evaluacija u potpunosti opravdava namjeru organizatora da predavanja i radionice uobliči u stručne članke za „Učiteljski list” OŠ „Gornja Vežica”. List će biti predstavljen na Okruglom stolu „Inkluzija učenika s motoričkim teškoćama” kojim će se u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke zaključiti obilježavanje 25. godišnjice uspješnoga inkluzivnog rada OŠ „Gornja Vežica”.
Vesna Argentin
http://goo.gl/86j5NY
Inkluzivna škola – naše iskustvo
Međužupanijski stručni skup „Inkluzivna škola – naše iskustvo” održan je 23. ožujka 2015. u Osnovnoj školi „Gornja Vežica“. Povod je skupu obilježavanje 25. godišnjice rada Odjela za produženi stručni postupak za djecu s motoričkim teškoćama otvorenoga u ožujku1990. u školi domaćinu skupa.
Ministarstvo odgoja, obrazovanja i sporta uz suorganizaciju Agencije za odgoj i obrazovanje te Grada Rijeke bilo je pokrovitelj jednodnevnoga skupa namijenjenoga učiteljima razredne i predmetne nastave, ravnateljima te stručnim suradnicima i učiteljima pripravnicima Istarske, Ličko-senjske i Primorsko-goranske županije.
U svome je plenarnome dijelu skup sudionicima ponudio pregled promjena zakonskih okvira osnovnih preduvjeta inkluzivnoga obrazovanja učenika s motoričkim teškoćama. Polaznici su upoznati s radom Centra za odgoj i obrazovanje „Goljak” kojemu je osnovna djelatnost odgoj, obrazovanje i rehabilitacija djece i mladeži s motoričkim teškoćama te pružanje stručne pomoći inkluzivnim predškolskim i osnovnoškolskim ustanovama. Osobitu je pozornost slušatelja izazvalo predstavljanje asistivne tehnologije kojom raspolaže Centar za rehabilitaciju „Veruda” te upoznavanje s projektom prijenosa znanja i primjene informacijske i komunikacijske tehnologije namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama.
U radioničkome je dijelu stručnoga skupa do izražaja došla namjera organizatora – predstaviti neposredno iskustvo škole domaćina u radu s učenicima s motoričkim teškoćama. To su iskustvo učitelji i stručni suradnici OŠ „Gornja Vežica“ stjecali dvadesetpetogodišnjim predanim radom u učionicama te dodatnim obrazovanjem na stručnim skupovima i samoobrazovanjem.
Polaznici su stručnoga skupa najviše zanimanja pokazali za jasne, konkretne primjere prilagodbe nastavnih jedinica s čvrstim metodičkim uporištima prokušanim u praksi, npr. u nastavi hrvatskoga jezika, matematike, geografije, tjelesne kulture i razredne nastave. Radionice su vodili učitelji, mentori i savjetnici OŠ „Gornja Vežica“ u razrednoj i predmetnoj nastavi te defektolozi i fizioterapeut škole.
Radno ozračje i aktivnost sudionika u radionicama potvrdili su ostvarenosti ciljeva skupa. To se ponajprije odnosi na cilj o proširivanju i učvršćivanju kompetencija učitelja za rad s učenicima s teškoćama. Učiteljima su takvi ciljevi značajni, tim više što mnogi od njih sustavnu edukacija o poučavanju učenika s motoričkim i složenim teškoćama nisu imali tijekom svojega polaznoga pedagoškog obrazovanja.
Dojam o kvaliteti skupa „Inkluzivna škola - naš način” potvrđen je i evaluacijom. Sudionici su skup ocijenili izvrsnim ocjenama, podjednakim za organizaciju i ozračje skupa te za primjenjivost stečenoga znanja u nastavi. Takva evaluacija u potpunosti opravdava namjeru organizatora da predavanja i radionice uobliči u stručne članke za „Učiteljski list” OŠ „Gornja Vežica”. List će biti predstavljen na Okruglom stolu „Inkluzija učenika s motoričkim teškoćama” kojim će se u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke zaključiti obilježavanje 25. godišnjice uspješnoga inkluzivnog rada OŠ „Gornja Vežica”.
Vesna Argentin
http://goo.gl/86j5NY